
|
 |
Lokomotivy řady 486.0 byly vyráběny v létech1935 - 1937 ve fabrice
Škoda Plzeň (7 kusů), a dvě poslední v ČKD. Maximální rychlost 110km/hod,
hmotnost ve službě102,3 tuny, uspořádání válců trojčité, uspořádání náprav
2D1.
Hlavním působištěm lokomotiv této řady byla Košicko-bohumínská dráha. |
 |
Neměl jsem poruce žádný lepší přístroj, než malý mjuk Olympus s
bleskem - takže se konali tradiční černoši v tunelu. Ta lokomotiva je opravdu veliká
.... |
 |
Ta souprava byla vskutku kuriózní - na čele šestikolák E669.x - nyní
18x (promiňte to x - ale nezdokumentoval jsem, který šestikolák to byl), za
ním 486.007, následuje dvouosý vsokostěnný nákladní vůz, za ním pěkně
zrestaurovaný kotlový vůz "Vacuum oil" a dále starší osobní vůz (no -
bylo opravdu ve spěchu - můj rychlík odjížděl z jiného
nástupiště...) |
Literatura:
Ing.
Jindřich Bek, Ing. Karel Kvarda - Atlas lokomotiv I. Vydal: NADAS 1970
|