Bouřňák 2003

Události
DRÁHY
ČHŽ 2015
Lužná 2014
Západní Expres
HeroldExpres 2014
Arriva 23.9.2013
Dobkovičky
Orlík 2013
Karel I.
Masarykovo nádr.14.5.2011
M222.0
JHMD 2010
vinobraní Roudnice
Kozina 2010
Němka jede!
Vlak Sv.Jiří
Lužná 2009
Pouť na Říp
141 nedojela
Phone Hostivař
Lužná 2008
JHMD 2008
Na severu Prahy
JHMD2006
Setkání bejčků
Lužná 2006
Tišnov 2006
Děčín naposled
Setkání 2005
Komarek 25.5.05
Lužná 2005
Křivoklát
Bulhar 6.12.2004
Blava 5.12.2004
Párou krajem 04
Hektor T 435.087
Lochovice 2004
Tříspřežky
Den Kozla 2004
Lužná 2004
Albatros 2003
Salonní coupé
Šlechtična
Šlechtična II
Mikuláš 1998
Mikuláš 1999
Bouřňák 2002
Bouřňák 2003
Stříbrný šíp
Karlštejn 1998
Liberec 1980
Nové údolí 1999
Zlonice 3.10.1998
Košice 2003
Košice 21.9.1998
Korytnická dojezdila
Vlečka na Orlík
Z cest

Na tuto akci jsem se vydal s velmi příjemnou informací:

letos pojedou parní lokomotivy : 
556.0506, 534.0432 a 534.0323 ! (štokr s povolením mimořádné přechodnosti) 
- to tady skutečně ještě nebylo ... 

6.prosince 2003, krátce před 7:45. Jsme opět v Teplicích, u příležitosti Mikulášské zvláštní jízdy. Stíhám ještě vyfotit magnet dnešní jízdy, štokr 556.0506.
U viaduktu za Teplicemi vedou vlak "kremáci" 534.0323 a 534.0432,
zatímco štokr je na postrku. V Louce u Litvínova se situace obrací: souprava vyjíždí úvratí směrem na Osek.
PIC00006.jpg (127621 bytes) Takže do stanice Hrob vjíždí souprava vedená štokrem za hlubokého houkání "americké" sirény.
PIC00007.jpg (157219 bytes) Kremáci na postrku ve tanici Hrob.
PIC00009.jpg (128339 bytes) Fotografové se připravují na odjezd vlaku.
PIC00010.jpg (113130 bytes) Štokr na viaduktu za stanicí Hrob se mi schoval za závoj páry (ono dost pršelo a foukal silný vítr),
PIC00011.jpg (116012 bytes) ale kremáci vyšli perfektně.
PIC00012.jpg (179921 bytes) Čekání u viaduktu za Mikulovem se protáhlo na cca 1,5 hodiny. Mezitím přestalo pršet, začalo chumelit a posléze se vyjasnilo. Nevím, co matka příroda jesště připravuje (padající trakaře a pod.), a tak fotím alespoň "kadibudku".
PIC00013.jpg (186797 bytes) Ve stanici Dubí je zase úvrať, a tak jsou na čele vlaku opět kremáci - matka příroda docela přeje, je hezky.
PIC00014.jpg (153415 bytes) A ještě jednou: na začátku (konci?) viaduktu ještě jeden záběr vedoucího kremáku, který projíždí těsně kolem. Za chvíli se vše ponoří do oblaku páry, dýmu a jisker.
PIC00015.jpg (173895 bytes) ... a když se rozptýlí, vykoukne panorama, které nevyniká technickými detaily, ale hýří barvami. Projíždějící štokr opět všechno zahalí oblakem ze svého komínu a já zjišťuji, že za těch pár chvilek focení necítím mrazem ruce...
PIC00016.jpg (169651 bytes) No a jsme na Moldavě. Štokr 556.0506 připraven ke zpáteční jízdě.
PIC00017.jpg (176715 bytes) V poledním sluníčku na Moldavě.
PIC00020.jpg (16480 bytes) Výhled ze strojvůdcova stanoviště na štokru.
PIC00018.jpg (163900 bytes) Kremáci u vánočního smrčku.
PIC00019.jpg (169536 bytes) Vedoucí 534.0323, hledící do bývalé NDR, teď pojede na konci.
PIC00022.jpg (172866 bytes) Souprava mikulášského vlaku míjí bývalou staniční budovu "Nové město".
PIC00023.jpg (160415 bytes) Za  zastávkou Nové město začíná prudké klesání směrem k Mikulovu.
PIC00024.jpg (182796 bytes) Asi 100 metrů za začátkem klesání se trať noří do krátkého tunelu.
PIC00027.jpg (173460 bytes) Dvojice kremáků ve stanici Hrob.
PIC00028.jpg (179698 bytes) Kvůli nehodě vlaku "Bouřňák" skončila jízda ve stanici Dubí. 

K nehodě uvádím výňatek ze "svodky ČD":
Dne 6.12.2003 ve 13,13 hod. došlo v žst. Dubí za vjezdu zvl. Os 36699 na 3. stan. koleji k vykolejení lokomotivy (DKV Č. Budějovice) a 3 vozů. Bez zranění. Vyšetřuje RIBŽD Ústí n/L. Na DI ohlášeno ve 14,15 hod. Nakolejeno 7.12.2003 v 6,36 hod.

8.12.2003 Mladá fronta DNES Severní Čechy uvedla:
"Stalo se to na rovném úseku, kdy vlak pomalu zajížděl do zastávky v Dubí. Je téměř jisté, že za nehodu může jen stav kolejí. Neselhal člověk," uvedl včera šéf ústeckého ředitelství Českých drah Jiří Kolář.
Vlak zaskřípěl, několikrát poskočil a k hrůze cestujících skončil mimo koleje. Nehodu, při níž se nikomu nic nestalo, zažili lidé, kteří v sobotu cestovali zvláštním vlakem. Mikulášský parní expres Bouřňák plný dětí dojel z Teplic na krušnohorskou Moldavu, havaroval při cestě zpět. Když vlak pomalu sjížděl z hor do železniční zastávky v Dubí, mimo trať se náhle ocitly dva vagóny a jednou nápravou i parní lokomotiva, která je táhla.
"Příčinu nehody zatím vyšetřujeme, ale na sto procent se dá říci, že neselhal člověk. V místě se zřejmě rozšířily koleje nebo v nich byl nějaký lom. Vlak táhly lokomotivy, které jsou těžší než ty, jež tam běžně jezdí. Souprava sice byla abnormální, ale vše odpovídalo předpisům, prohlédnutá byla i trať," uvedl včera šéf ústecké pobočky Českých drah Jiří Kolář, který se na místo nehody byl podívat.
Následkem havárie celá souprava nabrala zpoždění 150 minut. Cestující, kteří nechtěli s dětmi čekat, odvezly do Teplic narychlo přistavené autobusy. Nehoda nepřerušila ani provoz na trati, pravidelné spoje jezdily dál po vedlejších kolejích. Cestující kolize mírně rozladila, byli však rádi, že se nikomu nic nestalo. "Co se dá dělat. Mohlo se stát něco horšího. Železničáři za to asi nemohou," uvedla v sobotu Marie Ptáčková z Ústí nad Labem, která zvláštním vlakem cestovala.
"Je to škoda. Hrozně jsem se těšil, že si celou trať objedeme. Vypadá to, že jsme dojeli," stěžoval si krátce po vykolejení vlaku jedenáctiletý Jakub Kelich z Teplic.
Michal Švec z Klubu přátel krušnohorské železnice, který jízdu pořádal, se obává, že kvůli nehodě nemusí vyjet sváteční vlaky, které chce spolek vypravit na Vánoce. "Ty ale už potáhnou lehčí lokomotivy. Takové, které tu běžně jezdí. Snad se vše uskuteční podle plánu," uvedl.
Vykolejené vozy a lokomotiva zůstaly v Dubí přes noc, ráno je pak vyprostil nehodový vlak s jeřábem.

PIC00026.jpg (58212 bytes) Při nehodě se nikomu nic nestalo. Vykolejila první hnací náprava u lokomotivy,...
PIC00025.jpg (67891 bytes) ... všechny podvozky u prvního a druhého vozu a první podvozek třetího vozu.
PIC00029.jpg (43100 bytes) S nehodou měli určitě všichni organizátoři mnoho starostí: popřejme jim tedy úspěch při dalších akcích!

Foto a text: S.K. 10.12.2003