Hektor T 435.087

Události
DRÁHY
ČHŽ 2015
Lužná 2014
Západní Expres
HeroldExpres 2014
Arriva 23.9.2013
Dobkovičky
Orlík 2013
Karel I.
Masarykovo nádr.14.5.2011
M222.0
JHMD 2010
vinobraní Roudnice
Kozina 2010
Němka jede!
Vlak Sv.Jiří
Lužná 2009
Pouť na Říp
141 nedojela
Phone Hostivař
Lužná 2008
JHMD 2008
Na severu Prahy
JHMD2006
Setkání bejčků
Lužná 2006
Tišnov 2006
Děčín naposled
Setkání 2005
Komarek 25.5.05
Lužná 2005
Křivoklát
Bulhar 6.12.2004
Blava 5.12.2004
Párou krajem 04
Hektor T 435.087
Lochovice 2004
Tříspřežky
Den Kozla 2004
Lužná 2004
Albatros 2003
Salonní coupé
Šlechtična
Šlechtična II
Mikuláš 1998
Mikuláš 1999
Bouřňák 2002
Bouřňák 2003
Stříbrný šíp
Karlštejn 1998
Liberec 1980
Nové údolí 1999
Zlonice 3.10.1998
Košice 2003
Košice 21.9.1998
Korytnická dojezdila
Vlečka na Orlík
Z cest

Na začátku všeho byla, jako obvykle, krátká poznámka na konci e-mailu:

Tuto sobotu (20.11.2004) mají být na "Babíňák" (R 790 / R 791 "Otava") nostalgicky nasazeny vozební náležitosti "T 435.0087 + 3 Balm ("krátké")" = "jako za starých časů" ... Je to jedna z posledních možností, jak si dávné doby připomenout, protože nový GVD už nebude nabízet takové podmínky, aby se to podařilo bez složitých opatření (m.j. oběh vozebních náležitostí už nebude jednodenní ...). Akce je údajně pořádána na počest starých "Kolbeňáků" - konstruktérů vozidel ČKD, kteří by se snad měli tím vlakem také svézt: další podrobnosti neznám. Tolik ve stručnosti musí jako redukovaná podoba informací stačit ... Pohodový poslední pracovní den zkráceného týdne i celý návazný víkend a "dobré světlo" fotografům, kteří se vydají lovit "zeleného Hektora"!

Na Hlavním nádraží se pár fotek vydařilo, nicméně z vyhlídky na Vyšehradě nebylo nic - až na pár černochů v tunelu. Slunce vyšlo právě o 10 minut později...

DSCF0944b.jpg (140300 bytes) DSCF0945b.jpg (148455 bytes) DSCF0946b.jpg (124703 bytes)

Dejme ještě slovo ing.J.Bekovi (Atlas lokomotiv 2.):

Poměrně tvrdý chod podvozků (ostatní malí hektoři měli podvozky pensylvánského typu) byl důvodem k použití tzv. kývačkových podvozků (typ prvně použitý u lokomotiv T 444.0) u lokomotivy T 435.087, která byla dále vybavena hydraulickou spojkou kompresoru a ventilátoru chladiče i změněným převodem, takže má nejvyšší rychlost 80km/hod. Zeleně natřená je známá z rychlíkového provozu na trati Praha - Horažďovice předměstí v letech 1960 až 1966, kde prokazatelně vykazovala nižší spotřebu paliva než dva motorové vozy M 262.0.

 
720087.jpg (43383 bytes) Prototypová T 435.087 se svým rychlíkem
(foto z publikace Pod značkou ČKD)
 

Škoda, že tato jízda neskončila na 100%:

Do Sušice sice vlak dojel, zpět už ale soupravu, s níž prý cestující nebyli příliš spokojeni (zejména v olomouckém "Balmu" byla prý neskutečná "klendra", protože netopil ...) přivezla pražská "Bardotka" (která shodou okolností od pátečního večera do neděle "parkuje" někde tam na jihu - na "Hektoru" nevydržela prý cívka nějakého stykače = banální závada, s níž nikdo nepočítal, protože se běžně nestávala ...