














































































| |
Between 23th August and 7th September 1980 in Liberec the steam locomotives
exhihibition took the place, to say good bye to steam traffic on ČSD.
Liberecké rozloučení s párou se konalo ve dnech 23.8. - 7.9.1980.
-
14.8.1980 dorazil konvoj lokomotiv z Havlíčkova Brodu a Jaroměře. Vedla
jej T478.3 z Hradce Králové. Byly v něm: 534.0301, 422,025 a 310.093. V Jaroměři
se doplňoval o lokomotivu 434.1100.
-
17.8. 1980 vyrazil z Nymburka konvoj vozidel vedený lokomotivou T478.3
a byly v něm stroje 354.1517, 411.019, 300.619 a na konci M131.101 se všemi
doplňky na lokomotivy, jako jsou náběstní lucerny, tabulky a jiné cenné
součásti. Do Liberce dorazil téhož dne v 18:00.
-
18.8.1980 vyjel 2. konvoj: vezla jej liberecká 556.0457. Byly v něm:
387.043 (zatopená), 477.060 a 464.202.
-
19.8.1980 do Liberce dorazila vlastní silou 498.106.
-
22.8.1980 dorazila do Liberce 414.404 opravená v LD Cheb. Lokomotiva 411.019
byla dopravena do Kořenova.
-
23.8.1980, v den zahájení výstavy, odvezla 475.1142 zvláštní vlak z
Prahy do Liberce.
 |
Express trains locomotive 387.043. Max. speed 110 km/h, weight 92.8 t.
Built in 1937 as the last engine from the 2nd serie of 37 pieces.
Very popular Czech locomotive with nickname "Mikádo".
Mikádo - rychlíková lokomotiva 387.043. Max. rychlost 110 km/h,
hmotnost 92,8t. Postavená v roce 1937 jako poslední lokomotiva 2.serie o
37 kusech.
|
 |
Cockpit of 387.043 |
 |
Freight locomotive 434.1100, built in 1920 in Škoda enterprise. She is
the origin austrian construction by ing. Rihosek. Max. speed 60 km/h, weight 68 ton.
Nákladní lokomotiva 434.1100, postavená v roce 1920 ve Škodovce. Původní
rakouská konstrukce ing. Rihoska. Max. rychlost 60km/h, hmotnost 68 t.
|
 |
The 475.1142, the "Honest Lady". Built after 1948 in Škoda
enterprise. Max. speed 100km/h, weight 102.7 t.
475.1142 - Šlechtična. Postavená po 1948 ve Škodovce. Max. rychlost
100km/h, hmotnost 102,7 t.
|
 |
Isn't she pretty?
Není nádherná?
|
 |
The freighter 534.0301 was the 1st locomotive, delivered to ČSD by Škoda
after the 2nd World War II., on 22.12.1945.
Nákladní lokomotiva 534.0301 byla první lokomotivou, kterou po II. světové
válce dodala Škodovka pro ČSD.
|
 |
The part of exhibitions were the extraordinary courses of
steam trains. This one is between Liberec and Jablonec.
Součástí výstavy byly i mimořádné jízdy parních vlaků, v
tomto případě Liberec - Jablnec n.Nisou a zpět. |
 |
422.025 called Archduke Charles
422.025, neboli "Arcivévoda Karel" to se soupravou docela
hezky metelil. |
-
Jako první z Liberce odjela karlovarská T435.0046 s lokomotivou 354.1217 a
čtyřmi vozy Bi. Do chomutova odjela v konvoji 422.025.
-
9.9.1980 vyjel s lokomotivou T478.3067 první konvoj do Havlíčkova Brodu.
Byly v něm 378.043 (zatopená), salon Aza 1086 z NTM, 475.1142 (zatopená)
a 534.0301 (studená). Před nimi vlastní silou 498.106.
-
10.9.1980 lokomotiva T435.1 vezla do Čelákovic 434.1100, 414.404, 310.093,
300.619 a na konci M131.101.
-
556.0510 se vrátila do služby. 404.003 a 411.019 zůstaly v Kořenově.
Prameny (Bibliography):
(1) Výstava lokomotiv v Liberci, ing. J.Bek, Železničář 9/1980
(2) Liberecké rozloučení s párou, autor neuveden, Železničář
23-24/1980
|