Liberec 1980

Události
DRÁHY
ČHŽ 2015
Lužná 2014
Západní Expres
HeroldExpres 2014
Arriva 23.9.2013
Dobkovičky
Orlík 2013
Karel I.
Masarykovo nádr.14.5.2011
M222.0
JHMD 2010
vinobraní Roudnice
Kozina 2010
Němka jede!
Vlak Sv.Jiří
Lužná 2009
Pouť na Říp
141 nedojela
Phone Hostivař
Lužná 2008
JHMD 2008
Na severu Prahy
JHMD2006
Setkání bejčků
Lužná 2006
Tišnov 2006
Děčín naposled
Setkání 2005
Komarek 25.5.05
Lužná 2005
Křivoklát
Bulhar 6.12.2004
Blava 5.12.2004
Párou krajem 04
Hektor T 435.087
Lochovice 2004
Tříspřežky
Den Kozla 2004
Lužná 2004
Albatros 2003
Salonní coupé
Šlechtična
Šlechtična II
Mikuláš 1998
Mikuláš 1999
Bouřňák 2002
Bouřňák 2003
Stříbrný šíp
Karlštejn 1998
Liberec 1980
Nové údolí 1999
Zlonice 3.10.1998
Košice 2003
Košice 21.9.1998
Korytnická dojezdila
Vlečka na Orlík
Z cest

Between 23th August and 7th September 1980 in Liberec the steam locomotives exhihibition took the place, to say good bye to steam traffic on ČSD. 

Liberecké rozloučení s párou se konalo ve dnech 23.8. - 7.9.1980. 

  • 14.8.1980 dorazil konvoj lokomotiv z Havlíčkova Brodu a Jaroměře. Vedla jej T478.3 z Hradce Králové. Byly v něm: 534.0301, 422,025 a 310.093. V Jaroměři se doplňoval o lokomotivu 434.1100.

  • 17.8. 1980 vyrazil z Nymburka konvoj vozidel vedený lokomotivou T478.3 a byly v něm stroje 354.1517, 411.019, 300.619 a na konci M131.101 se všemi doplňky na lokomotivy, jako jsou náběstní lucerny, tabulky a jiné cenné součásti. Do Liberce dorazil téhož dne v 18:00.

  • 18.8.1980 vyjel 2. konvoj: vezla jej liberecká 556.0457. Byly v něm: 387.043 (zatopená), 477.060 a 464.202.

  • 19.8.1980 do Liberce dorazila vlastní silou 498.106.

  • 22.8.1980 dorazila do Liberce 414.404 opravená v LD Cheb. Lokomotiva 411.019 byla dopravena do Kořenova.

  • 23.8.1980, v den zahájení výstavy, odvezla 475.1142 zvláštní vlak z Prahy do Liberce.

387_0.jpg (141438 bytes) Express trains locomotive 387.043. Max. speed 110 km/h, weight 92.8 t. Built in 1937 as the last engine from the 2nd serie of 37 pieces.
Very popular Czech locomotive with nickname "Mikádo".

Mikádo - rychlíková lokomotiva 387.043. Max. rychlost 110 km/h, hmotnost 92,8t. Postavená v roce 1937 jako poslední lokomotiva 2.serie o 37 kusech. 

387_0b.jpg (115760 bytes) Cockpit of 387.043
434_1.jpg (90809 bytes) Freight locomotive 434.1100, built in 1920 in Škoda enterprise. She is the origin austrian construction by ing. Rihosek. Max. speed 60 km/h, weight 68 ton.

Nákladní lokomotiva 434.1100, postavená v roce 1920 ve Škodovce. Původní rakouská konstrukce ing. Rihoska. Max. rychlost 60km/h, hmotnost 68 t.

475_1.jpg (74857 bytes) The 475.1142, the "Honest Lady". Built after 1948 in Škoda enterprise. Max. speed 100km/h, weight 102.7 t.

475.1142 - Šlechtična. Postavená po 1948 ve Škodovce. Max. rychlost 100km/h, hmotnost 102,7 t.

475_1b.jpg (92117 bytes) Isn't she pretty?

Není nádherná?

534_03.jpg (82709 bytes) The freighter 534.0301 was the 1st locomotive, delivered to ČSD by Škoda after the 2nd World War II., on 22.12.1945.

Nákladní lokomotiva 534.0301 byla první lokomotivou, kterou po II. světové válce dodala Škodovka pro ČSD.

422_0a.jpg (44222 bytes) The part of exhibitions were the extraordinary courses of steam trains. This one is between Liberec and Jablonec.

Součástí výstavy byly i mimořádné jízdy parních vlaků, v tomto případě Liberec - Jablnec n.Nisou a zpět.

422_0b.jpg (46048 bytes) 422.025 called Archduke Charles

422.025, neboli "Arcivévoda Karel" to se soupravou docela hezky metelil.

 
  • Jako první z Liberce odjela karlovarská T435.0046 s lokomotivou 354.1217 a čtyřmi vozy Bi. Do chomutova odjela v konvoji 422.025.

  • 9.9.1980 vyjel s lokomotivou T478.3067 první konvoj do Havlíčkova Brodu. Byly v něm 378.043 (zatopená), salon Aza 1086 z NTM, 475.1142 (zatopená) a 534.0301 (studená). Před nimi vlastní silou 498.106.

  • 10.9.1980 lokomotiva T435.1 vezla do Čelákovic 434.1100, 414.404, 310.093, 300.619 a na konci M131.101.

  • 556.0510 se vrátila do služby. 404.003 a 411.019 zůstaly v Kořenově.

 

Prameny (Bibliography):

(1) Výstava lokomotiv v Liberci, ing. J.Bek, Železničář 9/1980

(2) Liberecké rozloučení s párou, autor neuveden, Železničář 23-24/1980