Lužná 2004

Události
DRÁHY
ČHŽ 2015
Lužná 2014
Západní Expres
HeroldExpres 2014
Arriva 23.9.2013
Dobkovičky
Orlík 2013
Karel I.
Masarykovo nádr.14.5.2011
M222.0
JHMD 2010
vinobraní Roudnice
Kozina 2010
Němka jede!
Vlak Sv.Jiří
Lužná 2009
Pouť na Říp
141 nedojela
Phone Hostivař
Lužná 2008
JHMD 2008
Na severu Prahy
JHMD2006
Setkání bejčků
Lužná 2006
Tišnov 2006
Děčín naposled
Setkání 2005
Komarek 25.5.05
Lužná 2005
Křivoklát
Bulhar 6.12.2004
Blava 5.12.2004
Párou krajem 04
Hektor T 435.087
Lochovice 2004
Tříspřežky
Den Kozla 2004
Lužná 2004
Albatros 2003
Salonní coupé
Šlechtična
Šlechtična II
Mikuláš 1998
Mikuláš 1999
Bouřňák 2002
Bouřňák 2003
Stříbrný šíp
Karlštejn 1998
Liberec 1980
Nové údolí 1999
Zlonice 3.10.1998
Košice 2003
Košice 21.9.1998
Korytnická dojezdila
Vlečka na Orlík
Z cest

 

P5010036.JPG (58124 bytes) DSCF0266.JPG (43380 bytes) 1.května 2004. Železniční museum v Lužné u Rakovníka zahajuje sezonu. A na tuto akci je vypraven mimořádný vlak vedený papuškem 477.043. Poprvé jej fotím v Dejvicích,
DSCF0268.JPG (40063 bytes) DSCF0269.JPG (56943 bytes) pak si na něj počkám v Novém Strašecí, kde je nejenom fotogenické nádraží,
P5010041.JPG (45307 bytes) P5010043.JPG (53945 bytes) ale též táhlý traťový oblouk ve stoupání, se kterým si papouch snadno poradí.
P5010054.JPG (76024 bytes) P5010057.JPG (76749 bytes) A jsme v Lužné. Obdivujeme nejenom "moderní" parostroje (papouch 477.043, štokr 556.0510),
P5010059.JPG (422510 bytes) P5010060.JPG (438296 bytes) ale též "kriegloks" - dvaapadesátky 555.0153 (viz též Den Kozla) a mazutku, která má pouze ruské kořistní označení.
P5010049.JPG (57549 bytes) P5010047.JPG (52921 bytes) Výlet do minulosti pokračuje parní sněhovou frézou a zajímavým pluhem,
P5010052.JPG (40555 bytes) P5010080.JPG (66353 bytes) nákladní 324.391 a Arcivévodou Karlem  - 422.025, kterého pamatuji z Liberce 1980, kde si to metelil mezi Libercem a Jabloncem n/N (Liberec 1980).
P5010062.JPG (57523 bytes) P5010064.JPG (63798 bytes) Je to sice výraz kradený, ale přesto mám pocit že se hodí právě sem. Kam mašinky chodí spát. Zde jsou vystaveny všechny, které jsou tak nerozlučně spjaty s ČSD: elegantní mikádo 387.043,
P5010063.JPG (53393 bytes) P5010061.JPG (71377 bytes) první velký bejček 423.001, všudybylka 354.159,
P5010067.JPG (60890 bytes) P5010069.JPG (66251 bytes) ale též motorové lokomotivy, které jako "nová generace" předznamenaly konec parní trakce na ČSD. Dnes i ony jsou již veterány - "pilštyky" jsou skoro všechny přestavěné na dvoumotorové Veselé krávy. A i když čmeláků bylo vyrobeno více než 5000, fabrika, která tuto neuvěřitelnou serii vyrobila, již neexistuje.
P5010074.JPG (57449 bytes) P5010065.JPG (70406 bytes) Tak se alespoň potěšíme pohledem na všudybylku, která se koketně natřása na točně, zatímco šlechtična se na ní vysune se svou neopakovatelnou grácií.
P5010083.JPG (53354 bytes) DSCF0274.JPG (46596 bytes) Ani šlechtična, ani kredenc nepatřily ke strojům nejrychlejším ani nejsilnějším, ale obě zůstaly nepřekonané. Šlechtična svou elegancí a všestranností, kredenc svou nezničitelností: papírově již dávno neměla existovat, ale stále leckde zachraňuje situaci...
P5010088.JPG (51162 bytes) DSCF0277.JPG (43547 bytes) "Kavalkáda" strojů, které vykonaly ukázkovou jízdu do Řevničova, byla důstojným vyvrcholením zahájení sezony.
P5010098.JPG (56890 bytes) P5010099.JPG (50010 bytes) Ze zvědavosti ještě zabrousím do Řevničova, kde seřazené stroje čekají na cestu zpět. Situaci ještě zpestří Veselá kráva na čele osobáku,
P5010101.JPG (59296 bytes) P5010105.JPG (42505 bytes)  vracející se zvláštní vlak se šlechtičnou a projíždějící rychlík sunutý 843-kou.
P5010104.JPG (52321 bytes)

...a na závěr pózující 475.179

Foto S.Káldy 1.5.2004
Text S.Káldy 7.6.2004
s.k@tiscali.cz