Nové údolí 1999

Události
DRÁHY
ČHŽ 2015
Lužná 2014
Západní Expres
HeroldExpres 2014
Arriva 23.9.2013
Dobkovičky
Orlík 2013
Karel I.
Masarykovo nádr.14.5.2011
M222.0
JHMD 2010
vinobraní Roudnice
Kozina 2010
Němka jede!
Vlak Sv.Jiří
Lužná 2009
Pouť na Říp
141 nedojela
Phone Hostivař
Lužná 2008
JHMD 2008
Na severu Prahy
JHMD2006
Setkání bejčků
Lužná 2006
Tišnov 2006
Děčín naposled
Setkání 2005
Komarek 25.5.05
Lužná 2005
Křivoklát
Bulhar 6.12.2004
Blava 5.12.2004
Párou krajem 04
Hektor T 435.087
Lochovice 2004
Tříspřežky
Den Kozla 2004
Lužná 2004
Albatros 2003
Salonní coupé
Šlechtična
Šlechtična II
Mikuláš 1998
Mikuláš 1999
Bouřňák 2002
Bouřňák 2003
Stříbrný šíp
Karlštejn 1998
Liberec 1980
Nové údolí 1999
Zlonice 3.10.1998
Košice 2003
Košice 21.9.1998
Korytnická dojezdila
Vlečka na Orlík
Z cest

Při pročítání jízdních řádů parních vlaků jsem narazil na trať Černá v Pošumaví - Nové Údolí. Parní vlak jezdí v létě vždy o víkendech - a pozor: jízda začíná v Novém Údolí - na bavorské hranici.
PIC00002.jpg (50229 bytes) Vyrazili jsme tedy 8.8.1999 na Šumavu, ale ouha, do Nového Údolí je silnice uzavřena. Nicméně: stoupající kouř nás upozornil, že není kam jezdit.
Zaparkujeme u stanice Stožec a na odstavné koleji vidíme zajímavé nákladní vozy.
PIC00003.jpg (47717 bytes) Ten cisternový určitě upoutá na první pohled, ale v zápětí si uvědomíte, že funguje jako pojízdný bilboard. V těchto barvách asi ztěží kdy jezdil
PIC00004.jpg (55341 bytes) Tento velmi pěkně zrestaurovaný pancéřák Ca nejezdí. Slouží jako klubovna "Stocker Clubu".
PIC00005.jpg (53513 bytes) Před samotnou jízdou je třeba připravit stroj.
PIC00006.jpg (38960 bytes) ...a pak je celá souprava včetně Samsona a cisterny sunuta na státní hranici.
Zrestaurované zavřené vozy na konci kolejí slouží jako muzeum a prodejna suvenýrů.
PIC00007.jpg (47856 bytes) Vlak je obležen hordami Rakušanů a Němců, některé vozy jsou rezervovány. Samson má také své využití: nakládají se do něj kola, na Šumavě přišly velice do módy.
PIC00008.jpg (15912 bytes) Volíme stanoviště na otevřené plošině hned za lokomotivou, a tak můžeme sledovat práci lokomotivní osádky.
PIC00009.jpg (51766 bytes) Tento most přes horní konec lipenské přehrady jistě znají všichni vodáci, co jeli Vltavu. Po tomto obrázku jsem velmi toužil a zaplatil jsem za něj svou cenu: zapadl jsem po kotníky do smrdutého bahna a spálil se o bolševník, který se začíná roztahovat i na Šumavě.
No ale uznejte: nestálo to za to?
PIC00010.jpg (48162 bytes) Černá v Pošumaví: mladý muž a stará lokomotiva. Tento pohled se mi zdál povědomý i zalovil jsem v archivu.
zk1.jpg (51001 bytes) Oba se totiž již jednou sešli. Snímek pochází ze stanice Zlatá Koruna z června 1987. Oba poněkud změnili vzhled. 310.093 změnila elegantní trychtýř za líbivou báň a chlapec krapet vyrost'.
PIC00011.jpg (45627 bytes) Ne, nejsou všichni v Mexiku, ale většina šla na pivo. Zanecháváme opuštěnou soupravu svému osudu a odcházíme brát koupel v přehradě.
PIC00012.jpg (49540 bytes) My se vracíme domů a vlak do Nového Údolí. Tak zase někdy příště!
Text a foto Saša Káldy, srpen 1999
Copyright: Saša Káldy 1999
Obrázky můžete volně používat s uvedením pramene
You can use the pictures free when the source is mentioned.
ATT00003.jpg (43750 bytes) Ahoj! Jmenuju se Honza a jsem z Brna. Máš celkem pěkný stránky. Dost se mě líbí pár fotek z Nového Údolí. No a tak jsem se rozhod, že ti jednu moji fotku pošlu. Je z Černýho Kříže a je už dva roky stará. Ono šumavské léto s párou není žádná novinka. Když se ti bude zdát pěkná tak ju dej na net. Ahoj. Honza  JAndratschke@seznam.cz