 |
Vyrazili jsme tedy 8.8.1999 na Šumavu, ale ouha, do Nového Údolí je silnice uzavřena.
Nicméně: stoupající kouř nás upozornil, že není kam jezdit.
Zaparkujeme u stanice Stožec a na odstavné koleji vidíme zajímavé nákladní vozy. |
 |
Ten cisternový určitě upoutá na první pohled, ale v zápětí si uvědomíte, že
funguje jako pojízdný bilboard. V těchto barvách asi ztěží kdy jezdil |
 |
Tento velmi pěkně zrestaurovaný pancéřák Ca nejezdí. Slouží jako klubovna
"Stocker Clubu". |
 |
Před samotnou jízdou je třeba připravit stroj. |
 |
...a pak je celá souprava včetně Samsona a cisterny sunuta na státní hranici.
Zrestaurované zavřené vozy na konci kolejí slouží jako muzeum a prodejna suvenýrů. |
 |
Vlak je obležen hordami Rakušanů a Němců, některé vozy jsou rezervovány.
Samson má také své využití: nakládají se do něj kola, na Šumavě přišly velice
do módy. |
 |
Volíme stanoviště na otevřené plošině hned za lokomotivou, a tak můžeme
sledovat práci lokomotivní osádky. |
 |
Tento most přes horní konec lipenské přehrady jistě znají všichni vodáci, co
jeli Vltavu. Po tomto obrázku jsem velmi toužil a zaplatil jsem za něj svou cenu:
zapadl jsem po kotníky do smrdutého bahna a spálil se o bolševník, který se
začíná roztahovat i na Šumavě.
No ale uznejte: nestálo to za to? |
 |
Černá v Pošumaví: mladý muž a stará lokomotiva. Tento pohled se mi zdál
povědomý i zalovil jsem v archivu. |
 |
Oba se totiž již jednou sešli. Snímek pochází ze stanice Zlatá Koruna z června
1987. Oba poněkud změnili vzhled. 310.093 změnila elegantní trychtýř za líbivou
báň a chlapec krapet vyrost'. |
 |
Ne, nejsou všichni v Mexiku, ale většina šla na pivo. Zanecháváme opuštěnou
soupravu svému osudu a odcházíme brát koupel v přehradě. |
 |
My se vracíme domů a vlak do Nového Údolí. Tak zase někdy příště! |
Text a foto Saša Káldy, srpen 1999