Setkání 2005

Události
DRÁHY
ČHŽ 2015
Lužná 2014
Západní Expres
HeroldExpres 2014
Arriva 23.9.2013
Dobkovičky
Orlík 2013
Karel I.
Masarykovo nádr.14.5.2011
M222.0
JHMD 2010
vinobraní Roudnice
Kozina 2010
Němka jede!
Vlak Sv.Jiří
Lužná 2009
Pouť na Říp
141 nedojela
Phone Hostivař
Lužná 2008
JHMD 2008
Na severu Prahy
JHMD2006
Setkání bejčků
Lužná 2006
Tišnov 2006
Děčín naposled
Setkání 2005
Komarek 25.5.05
Lužná 2005
Křivoklát
Bulhar 6.12.2004
Blava 5.12.2004
Párou krajem 04
Hektor T 435.087
Lochovice 2004
Tříspřežky
Den Kozla 2004
Lužná 2004
Albatros 2003
Salonní coupé
Šlechtična
Šlechtična II
Mikuláš 1998
Mikuláš 1999
Bouřňák 2002
Bouřňák 2003
Stříbrný šíp
Karlštejn 1998
Liberec 1980
Nové údolí 1999
Zlonice 3.10.1998
Košice 2003
Košice 21.9.1998
Korytnická dojezdila
Vlečka na Orlík
Z cest

Setkání parních lokomotiv 25. a 26. VI. 2005 bylo vskutku důstojným vyvrcholením muzejní sezony v Lužné u Rakovníka.

(Pane Blahoši! Kde jste?)

Pohled na 8 zatopených a funkčních parních lokomotiv musel potěšit každého příznivce železnic!

Ovšem: směstnat 8 lokomotiv byl nesnadný úkol pro obsluhu stanice (směstnat je na koleje) i pro fotografa (směstnat je do objektivu)

Takže, zleva doprava:
354.195, 464.102, 475.111, 477.043, 354.7152, 434.1100, 555.0152, 534.0323
Akce začala vlastně už na nádražích, ze kterých byly vypraveny zvláštní parní vlaky: na Masaryčce a v Chebu. Chebem nemůžu sloužit...
464.102 najížděla na svůj vlak poměrně naknap: cca 8:30 (odj. 8:40)
Já spěchám na své oblíbené místo.
Pohled na dýmající mašinky na mostě přes Vltavu těší kluky (i ty větší) pěknou řádku let.
Pohled z cesty: Nové Strašecí
... a příjezd do Lužné
To platilo už dávno: Po příjezdu nejdříve napojit koně...
Ne, to není příjezd šlechtičny IMC - prostě jsem vyčkal, až se pozornost davu obrátí jinam.
Součástí celé akce byly i hvězdicové jízdy vlaků tažených parními lokomotivami. Ale toto se doopravdy povedlo: setkání vlaků na křížení nedaleko obce Chrášťany.
  Není to poprvé a doufám, že to též není naposledy: předvádění parních krasavic na točně. Jen snad časem všichni diváci pochopí, že zachování příslušného odstupu všemi zajistí nerušený výhled pro všechny. Popořadě: 354.195, 434.1100, 354.7152, 477.043, 555.0152, 534.0323
  Zajímavý byl i pohled na vystavené nezatopené lokomotivy:
534.0301, 556.0510, 464.053, 324.391, 300.619 ,555.301 s trofejním značením a 423.001.
   

Na závěr bych rád vyjádřil svůj názor: vzpomeňme na další krásné, leč dnes neprovozní stroje: 387.043, U47.001, 498.106 ... a další, které se nerozlučně pojí s význačnými událostmi, s naší historií. Že o dění kolem těchto pamětihodných exponátů mají lidé zájem, dokazovaly dlouhé fronty před vchodem do železničního muzea, které si před málokterým jiným muzeem dovedeme vůbec představit. Akce se zůčastnili i návštěvníci ze zahraničí: němci, rakušané, poláci.
Uvedení takového stroje do provozu stojí, zejména u velkých rychlíkových lokomotiv mnoho miliónů korun. Ale kolik strojů by se dalo opravit za oněch 200 miliónů, které chce naše čacká vláda utratit za propagaci referenda, které je již beztak pasé?
Referendum, ve kterém již řekli občané jiných evropských států: "páni politici, pracovali jste  špatně, vytvořili jste zmetek!"

Text a foto: S.Káldy 25.6.2005
s.k@tiscali.cz