Stříbrný šíp

Stříbrný šíp

Události
DRÁHY
ČHŽ 2015
Lužná 2014
Západní Expres
HeroldExpres 2014
Arriva 23.9.2013
Dobkovičky
Orlík 2013
Karel I.
Masarykovo nádr.14.5.2011
M222.0
JHMD 2010
vinobraní Roudnice
Kozina 2010
Němka jede!
Vlak Sv.Jiří
Lužná 2009
Pouť na Říp
141 nedojela
Phone Hostivař
Lužná 2008
JHMD 2008
Na severu Prahy
JHMD2006
Setkání bejčků
Lužná 2006
Tišnov 2006
Děčín naposled
Setkání 2005
Komarek 25.5.05
Lužná 2005
Křivoklát
Bulhar 6.12.2004
Blava 5.12.2004
Párou krajem 04
Hektor T 435.087
Lochovice 2004
Tříspřežky
Den Kozla 2004
Lužná 2004
Albatros 2003
Salonní coupé
Šlechtična
Šlechtična II
Mikuláš 1998
Mikuláš 1999
Bouřňák 2002
Bouřňák 2003
Stříbrný šíp
Karlštejn 1998
Liberec 1980
Nové údolí 1999
Zlonice 3.10.1998
Košice 2003
Košice 21.9.1998
Korytnická dojezdila
Vlečka na Orlík
Z cest

Saša Káldy, 1998

Po dobrých počátečních zkušenostech s provozem motorových vozů řady M290,0 objednaly ČSD v r. 1937 obdobný motorový vůz - tentokrát v ČKD. K jeho dodávce došlo až v roce 1939...

sip1.jpg (91368 bytes) sip2.jpg (94113 bytes)
M 260.0 v libeňském depu v srpnu 1998

... Motorový vůz měl dva naftové motory vodou chlazené, osmiválcové, s válci do V. Měly průměry válců 150mm, zdvih pístů 190mm a při 1400 ot. za min. dával každý z nich výkon 230 koní... ...Podvozky typu "Görlitz" byly otočné s čepem. V každém byl uložen naftový motor a šestistupňová planetová převodovka PRAGA-WILSON s předřazenou hydraulickou spojkou.... ...Při přímém záběru dosahovalo vozidlo rychlosti 90km/h. Při zařazeném 6. stupni - do rychla - dosahovalo rychlosti 120km/h. Se zřetelem  na brzdicí váhu motorového vozu nemohlo však být této vysoké rychlosti v provozu vůbec využíváno a konstrukční rychlost byla stanovena na 90km/h...

 sip4.jpg (60033 bytes)  sip6.jpg (74454 bytes)

...Rozdělení vozové skříně bylo v půdorysném pohledu symetrické. Na obouch čelech strojovna, sloužící zároveň jako stanoviště strojvedoucího, a za ní nástupní plošiny. V čelech vozu byly přechodové dveře s můstky, a protože každá strojovna sloužila zároveň jako zavazadlový oddíl, byly ještě s obou stran dvoukřídlové dveře. Dva shodné oddíly pro cestující byly přepychově vybaveny...

sip3.jpg (68901 bytes) sip5.jpg (80150 bytes)

... Spouštěcí okna ovládaná kličkou, kožená sedadla 2+2, větrání sáním nebo přetlakem a vytápění teplovodní. Celkem bylo ve voze 64 míst k sedění. Zprvu nebyl vůz vůbec označen druhem vozové třídy. Až později byly jeho oddíly prohlášeny za dřívější 3. třídu. Stupátka u nástupních dveří byla vysouvací....
... V r.1951 byl odstaven a v r. 1957 byla jeho vozová část vyřazena v dílnách Šumperk. Spalovací motory byly odprodány karlínskému divadlu do pomocné stabilní elektrárny.

IMAGE1.jpg (61599 bytes) fa9-0071.jpg (65104 bytes)
Tovární fotografie nového vozu.    Při východu z libeňského depa.

Citováno z: Atlas lokomotiv 2. - Ing. Jindřich Bek
Vydal: NADAS 1971
Kráceno