 |
Výkladiště Přehrada.
Výtažná kolej za zhlavím končí v hliněném svahu. Na obrázku je dobře patrná
brázda po delším pražci, nesoucím přestavník, ačkoliv koleje byly vytrhány před
2 lety ... Délka výtažné koleje byla určená délkou "němky"; řady 555.0,
která tuto trať obsluhovala. |
 |
Výkladiště Přehrada.
Pohled obráceným směrem, do kolejiště. Jasně je vidět kolejové lože pro 3
staniční koleje. V popředí zbytky hnijícího pražce. |
 |
Výkladiště Přehrada.
Pohled od tochovického zhlaví. Chatařům zbyly na palivo hromady vytrhaných pražců,
v pravém dolním rohu patrný zámek výměny. |
 |
Po opuštění výkladiště Přehrada nacházíme kilometrovník
15,3. |
 |
Dále vede trať zářezem vylámaným do skály. |
 |
Překladiště Lavičky - orlické zhlaví.
Bývalé překladiště používala posléze armáda až do let nedávných. Existence
armádního skladu byla důvodem pro provozuschopný stav dráhy mezi Tochovicemi a
překladištěm Lavičky.
Dnes je překladiště (skladiště) armádou opuštěné a využívá jej Sibex s.r.o. |
 |
Překladiště Lavičky - tochovické zhlaví.
Dole, u pravého sloupu brány si můžete všimnout kilometrovník. Údaj 13,4 km na
snímku patrný není. |
 |
Za překladištěm Lavičky, směrem na Tochovice, otevírají se
nejkrásnější výhledy na celé dráze. Škoda, tento pohled ze stanoviště topiče na
555.0 (nebo alespoň jiné páry) si už dopřát nemůžeme. |
 |
Patka světelného vjezdového návěstidla překladiště
Lavičky směrem od Tochovic.. Vedle patky na obrázku vlevo šachta elektrického vedení
k návěstidlu.
Při snášení kolejového svršku byl zřejmě zájem o vše kovové. Návěstidla na
obou zhlavích byla "upicnuta" autogenem. |
 |
Překrásné výhledy z trati poblíž Bohostic. |
 |
Z okolí Bohostic je také tento snímek propustku v cca 5 m vysokém
náspu přehrazujícím údolí. |
 |
Viadukt u obce Kamenná |
 |
Zářez "pod" obcí Pečice |
 |
Tak, tento viadukt nedaleko Chraštic znají řidiči na trase
Praha - Písek velmi dobře.
Mě však došlo teprve po asi 10 letech, která dráha po něm jezdila. |
 |
Odbočka vlečky na milínském zhlaví stanice Tochovice. Násep
je přehrazen závorou a opatřen obligátní tabulkou o zákazu vstupu. Budovatelské
úsilí strůjců přehrady dokládá rezavějící zbytek rudé hvězdy, opřený o
závoru. |
 |
Vjezdové návěstidlo stanice Tochovice ve směru od Milína. |
 |
Půvabné nádraží Tochovice. Jeho význam poklesl po dostavbě
přehrady. Poté, co sem přestaly dojíždět armádní vlečkové vlaky tažené
"rosničkou", zůstalo zde pouze křižování vlaků.
Výtopna, kde byly zbrojeny dvě 555.0 byla po dokončení přehrady proměněná
na mostárnu a nyní je zcela opuštěná a pro objektiv dost nezajímavá. |
 |
Křižování rychlíků v Tochovicích v 17.12.
Motorový rychlík do Protivína, rychlík vedený Bardotkou z Budějovic do Mostu.
Stanice, jako mnoho jiných slouží k odstavení neprovozuschopných vraků nákladních
vagónů, vpravo zbytky předávacích kolejí vlečky. |